» Inbouwadviezen » Cilinderkop  

MONTAGE ADVIES CILINDERKOP

1: contoleer voor u begint met monteren:

  • Of de geleverde cilinderkop overeenkomt met de defecte cilinderkop
  • Of de geleverde cilinderkop geen transportschade heeft
  • Of alles klopt met de gemaakte afspraken

2: montage van cilinderkop

  • Leg de cilinderkop nooit op zijn koppakkingvlak, dit kan schade aan het pasvlak of kleppen veroorzaken.
  • Achterhaal de eventuele oorzaak van de schade en verhelp dit eerst.
  • Controleer de cilinderwanden en zuigers op beschadigingen en koolresten.
  • Reinig en controleer alle over te zetten delen grondig.
  • Controleer het koppakkingvlak van het onderblok op beschadigingen en vervorming.
  • Gebruik altijd een nieuwe koppakkingset incl bouten en monteer deze volgens de voorgeschreven volgorde en aandraai moment.
  • Let op dat de distributie tekens goed staan en monteer een nieuwe distributieriem en span/omlooprollen.
  • Laat hydraulische stoters minimaal 1 uur rusten om zich in te kunnen stellen.
  • Bij vaste stoters / klep stelplaten stel de klepspeling af met een marge van 0,05mm extra.
  • Draai de motor na montage van cilinderkop en distributieriem eerst twee omwentelingen met de hand rond, dit om te controleren of de kleppen de zuigers niet raken.
  • Vervang olie oliefilters thermostaat en koelvloeistof altijd volgens fabrikant voorgeschreven soorten en type aanduiding.
  • Controleer koelsysteem op eventuele lekkage en werking.
  • Laat bij LPG installatie de motor de eerste 1000km altijd op benzine lopen en stel dan de installatie af.
  • Controleer alle afstellingen.

Maak een proefrit en loop alles nogmaals na

Previous page: Versnellingbak
Next page: Turbo